Zjednodušte si život s nástrojem Task Coach

tcŽivot v současnosti je ještě nabitější než kdy jindy a my všichni musíme v jediném dni stíhat obrovské množství povinností. Navíc ještě máme dlouhodobější aktivity, které bývá obtížné udržet ve středu naší pozornosti.

Nutnost pamatovat si velké množství osobních a větších pracovních úkolů vás časem může dohnat do bodu, kdy vás začnou stresovat a vy je začnete postupně odkládat, místo toho, abyste je řešili. Představa začít používat nějaký software pro správu úloh začne být lákavá, ale samotná myšlenka učit se novou aplikaci, se všemi jejími složitostmi může být odrazující.

A právě to je moment, kdy přichází ke slovu nástroj Task Coach. Má až „svůdně“ jednoduchý vzhled, za kterým však leží dostatek funkcí, které pomáhají zvládat velkou většinu toho, co je třeba ten který den udělat.

Task Coach vám pomůže přijmout přístup „dodělávat věci“ ve správě vašeho života. Jedním z klíčových prvků tohoto přístupu je rozložit zdánlivě velké a složité činnosti do malých, diskrétních a zvládnutelných úkolů. To dělá i velké projekty méně náročnými, a tak snadněji dosažitelnými.

Task Coach je velmi flexibilní. Můžete si vytvořit jednoduchý seznam úkolů nebo i komplexní plán s „podúkoly“, upomínky, priority a dokonce i sledovat pokrok. Úrovně priorit pro jednotlivé úkoly nejsou předdefinované – můžete si je nastavit sami, což vám umožní spravovat různé typy úloh, z nichž některé mohou mít jen tři úrovně priority, zatímco jiné jich mohou vyžadovat více.

Přestože je Task Coach poměrně dokonalá aplikace se spoustou možností, doporučuji vám, abyste jeho složitější funkce začali objevovat postupně. Nejprve jej použijte na několik jednoduchých úkolů, teprve později zkuste něco složitějšího. Tímto způsobem můžete vrhnout svou energii na splnění daných úloh, namísto zdlouhavého zkoumání detailů softwaru.

Task Coach není vhodný pro správu jednoho projektu více uživateli, není to aplikace pro řízení projektů. To jí lze odpustit (je to svobodný software) a používat jí jen jako nástroj pro správu osobního času a úkolů.

Jedním z rysů, který bychom v Task Coach rádi viděli je synchronizace s cloudem. To znamená, že vaše úkoly nelze synchronizovat přes cloud v celé řadě zařízení, jako jsou počítače, tablety a telefony. Zatím funguje jen synchronizace s iPhonem. V případě, že vývojáři tuto možnost přidají, stane se Task Coach ideálním nástrojem pro každého zaneprázdněného člověka.

 

Instalace Task Coach v Linux Mintu

Spočívá v nám už dobře známém přidání potřebného repozitáře do systému, aktualizaci databáze softwaru a instalaci daného balíčku. Otevřete si tedy terminál a zadejte:

Příkazy terminálu:
sudo add-apt-repository ppa:taskcoach-developers/ppa
sudo apt-get update
sudo apt-get install taskcoach

 

Nechcete-li si do svého systému přidávat další repozitář, stáhněte si .deb balíček z tohoto odkazu, který si posléze „klikacím“ způsobem nainstalujte. Ikona pro spuštění aplikace se vám po nainstalování objeví v Menu > Kancelář > Task Coach.

 

Použití Task Coach

Spusťte aplikaci a objeví se hlavní okno, kde jsou zobrazeny úkoly. Menší panel vpravo je určen pro kategorie. K dispozici jsou dva panely s menu. Spodní panel umožňuje definovat a spravovat úkoly, horní pak nabízí funkce na vyšší úrovni.

 

tc1

 

Chcete-li přidat úkol, klikněte na ikonu Nový úkol (první zleva na spodní liště). Můžete přidat více informací pro každý úkol, což vám dá určitou představu o složitosti činností nástoje Task Coach.

 

tc2

 

Klepněte na kartu Kategorie a potom na ikonu Nová kategorie (první zleva). Přidejte název kategorie a popis, pokud chcete. Můžete přidat poznámky a přílohy k popisu kategorie a také měnit její vzhled.

 

tc3

 

Klepněte na kartu Vzhled a vyberte barvu a písmo pro danou kategorii úkolů. Můžete přiřadit i ikonu – je jich tam celá knihovna. Přiřazení barvy, písma a ikon do kategorií tak může zlepšit proces správy jednotlivých úloh.

 

tc4

 

Zavřete okno kategorie. Máte upraven vzhled vašeho úkolu a byl přiřazen do nové kategorie s použitím karet VzhledKategorie. Zavřete okno. Klikněte na ikonu Nový podúkol (druhá zleva na spodní liště), přidejte jednotlivé podúkoly a přizpůsobte vzhled jako předtím.

 

tc5

 

Klikněte pravým tlačítkem myši na úkol pro rychlý přístup k volbám. Pořadí úloh můžete měnit metodou drag&drop. Ve výchozím nastavení jsou úlohy označeny jako nedokončené. Vyvolejte nabídku kliknutím na ikonu pravým tlačítkem myši a označte úkol jako dokončený. Vytvořte pak novou kategorii a dílčí kategorii v pravém podokně tak, jak potřebujete.

 

tc6

 

Konečný termín k úkolu přidáte pomocí pravého tlačítka myši a volbou karty Termíny. Můžete sledovat plánované datum zahájení oproti skutečnému datu zahájení a nastavit připomenutí, opakování a zopakování úkolu.

 

tc7

 

Pomocí sledování pokroku pak vidět, jakou dobu trávíte na jednotlivých úkolech.

Můžu jen konstatovat, že se jedná o velmi šikovnou aplikaci. Plusem je i velmi dobrý překlad do češtiny i do slovenštiny, takže se uchytí i neangličtináři. Jedinou nevýhodu vidím v nemožnosti synchronizace s nějakým cloudem, ale i to se snad časem změní.

Domovskou stránku projektu najdete na http://www.taskcoach.org/.

 

Štítky , , , .Záložka pro permanentní odkaz.

Komentáře jsou uzavřeny.